Årsmöte 2021

Årsmöte för Umeå Folkmusikförening hålls lördagen den 6 februari 2021 kl. 15:00. Årsmötet hålls digitalt.

Är du inte medlem ännu, eller funderar du på om du har betalat medlemsavgiften för 2021? Mer info finns här: http://umeafolkmusik.se/bli-medlem.

Välkommen för att träffas, diskutera och påverka!
Styrelsen för Umeå Folkmusikförening

►DIGITALT ÅRSMÖTE

I enlighet med Folkhälsomyndighetens allmänna råd med anledning av corona-pandemin kommer årsmötet att hållas digitalt. Vi kommer att använda verktyget Zoom. För att kunna delta behöver du en dator, mobiltelefon eller surfplatta med internetuppkoppling, och helst hörlurar eller headset med mikrofon.

Om ni är flera som befinner er på samma plats då ni deltar i årsmötet är det bäst om ni ändå ansluter från varsin dator, surfplatta eller mobiltelefon, för att ni ska kunna delta individuellt i omröstningar.

UFF Digitalt årsmöte 2021 instruktioner (pdf för nedladdning)

Möteslänk (Zoom)

Kl. 11:00-12:00 finns möjlighet att ansluta till provmöte för att testa tekniken. Kl. 14:30 öppnar mötesrummet inför årsmötets start kl. 15:00. Det är samma länk för provmötet och årsmötet.

Lathundar från Studieförbundet Bilda

► ÅRSMÖTESHANDLINGAR

Här nedan kan du ladda ner styrelsens redovisningar och förslag till årsmötet till årsmötet som pdf-filer.

Läs gärna igenom handlingarna innan årsmötet! Det kommer självklart att finnas möjlighet att ställa frågor, kommentera och föreslå ändringar innan årsmötet går till beslut i varje fråga.

Här nedan finns valberedningens förslag till årsmötet, inklusive presentationer av de nya personer som är nominerade till styrelsen och den person som är nominerad som ny ordförande för föreningen.

►MOTIONER

En motion är ett förslag som en eller flera medlemmar vill att årsmötet ska rösta om. En motion kan handla om någonting du vill förändra eller någonting du vill att föreningen ska jobba för.

Alla medlemmar får lämna in motioner till årsmötet. Om du vill lämna in en (eller flera) motion(er), skicka den (eller dem) till ordförande Elsa Reimerson (ordforande@umeafolkmusik.se) senast en vecka före årsmötet, lördagen den 30 januari 2021.