Kulturkompis

Boka kulturkompisbiljett på Umeå Folkmusikförening

Om kulturkompis – Make Friends Through Culture

Kulturkompis ger nyanlända och etablerade svenskar möjligheten att gå på kulturaktiviteter tillsammans – konsert, bio, museum eller liknande – utan kostnad. Projektet är del av Studieförbundet Bildas arbete med nyanlända och asylsökande.

För att boka Kulturkompisbiljetter på Umeå Folkmusikförenings arrangemang, gå till vårt anmälningsformulär.

Så här fungerar det:

• Kulturkompisgrupper går gratis på tre kulturaktiviteter som erbjuds av kulturaktörer i Umeå.
  • Ni i gruppen bestämmer vad ni ska gå på (av de aktiviteter som erbjuds inom Kulturkompis) och när det passar er bäst.
  • Efter kulturaktiviteten ses gruppen och samtalar kring tre korta frågor om vad ni har upplevt, gärna över en kaffe. Detta kallas för ”Eftersnack på svenska”.
  • En kulturkompisgrupp behöver bestå av två nyanlända/asylsökande och två etablerade svenskar. Studieförbundet Bilda sätter ihop grupper utifrån anmälningar som kommer in.

Läs mer och anmäl dig som kulturkompis på www.kulturkompis.nu/umea/