Sammani och Väsen på Ersboda Folkets Hus

19 November 2017 Landscape bild sammani och v sen mergad

Sammani   سمّعني

Folkmusik från Sverige och Mellanöstern

Sammani är ett arabiskt ord som betyder ”låt mig få höra din musik”, men syftar också på att komma samman, i samspel. Detta är grundstenen för den svensk-syriska konstellationen, där instrumental musik och sång möts i nyfikenhet och gemenskap. Vackra kärleksvisor och svängig dansmusik - där Sammani spelar blir det fest!

Sunniva Abelli – nyckelharpa

Ghiath Al Bitar – gitarr och slagverk

Elin Granström – fiol

Johan Lingegård – fiol

Marcel Mukdad – oud

Arvid Staaf – dragspel

Efter Sammani kliver Väsen på scen, en trio som med 27 års turnerande runt världen utgör några av folkmusik-Sveriges absoluta veteraner. Stadigt förankrade i svensk låttradition och med influenser av jazz, rock och klassisk musik bjuder de på sina alldeles egna arrangemang med inte så lite humor som krydda. Kom och hör Väsen-soundet med egna öron!

Olof Johansson - nyckelharpa

Roger Tallroth - 12-strängad gitarr

Mikael Marin - 5-strängad viola

Efter konserten blir det traddans resten av kvällen, med musiker ur Umeås folkmusikliv.

Söndag 19 november klockan 18

Valhall, Ersboda folkets hus

Biljetter: Förköp  på 090-180002 eller Folkan Restaurang & Café, samt på stationskvällen 11 november. Det går också att köpa biljetter under konsertkvällen i entrén.

Entré: 150 kr för medlemmar i Umeå Folkmusikförening
180 kr för icke medlemmar.

Umeå folkmusikförening i samarbete med Ersboda folkets hus och Bilda.