Information från valberedningen

Det är redan dags att börja tänka på nästa verksamhetsår - kanske är det nu du engagerar dig lite mer, eller på ett nytt sätt, i Umeå Folkmusikförening? Här kommer information från valberedningen, som ansvarar för att ta fram förslag till nya styrelseledamöter inför årsmötet.

Hej, folkmusikvän i Umeåområdet!

Trots ett tufft år för kulturarrangörer har vi den här hösten kunnat njuta av en mängd folkmusikkonserter, och fler blir det! För att möjliggöra det behövs det människor som på olika sätt kan bidra med små och stora idéer och insatser under året. Umeå folkmusikförenings styrelse har gjort ett beundransvärt jobb med att ställa om och anpassa, så att vi trots allt kunnat uppleva levande musik på scen.

Nu har vi i valberedningen börjat vårt arbete med att planera och presentera ett förslag till nästa verksamhetsårs styrelse. Röster om uppdraget från nuvarande styrelse: ”Roligt! Alla bidrar! Trevlig stämning! Bra struktur!” Men alla ledamöter har inte möjlighet att fortsätta, så det kommer faktiskt att erbjudas möjlighet för nya ledamöter att ta plats i detta fina gäng.

Erfarenhet är välkommet, men man får också vara ny i en styrelse eller ny i föreningen, och allas bidrag är viktiga. Inte minst att kunna ge nya perspektiv och komma med annorlunda idéer, eller varför inte agera idéspruta, skribent, strukturnörd, fixare, fikamästare… Alla roller är lika viktiga!

Vill du veta mer? Har du tips på någon som skulle passa bra? Är du själv sugen? Eller vill du engagera dig på något annat sätt?

Skriv några rader till oss så hör vi av oss för att få höra lite mer!

Hälsningar från valberedningen för Umeå folkmusikförening

Anna Nordesjö
Jenny Simm