Inställda arrangemang

Umeå Folkmusikförening, våra samarbetspartners, alla fantastiska artister, våra fina medlemmar och all vår publik - alla påverkas vi av det som händer just nu med anledning av det nya coronavirusets spridning. Vi kommer inte att genomföra någon av de konserter och danskvällar som var planerade i april och maj på det sätt som var tänkt. Vi jobbar för fullt med att försöka boka om och tänka ut andra sätt som vi kan sprida och dela folkkulturen under våren, och vi säger till så fort vi vet mer!

Det är många som kämpar just nu, inte minst frilansande kulturarbetare. Håll utkik efter streamade konserter och andra initiativ, som också ofta erbjuder möjlighet att ge frivilliga ekonomiska bidrag för den som kan och vill.

Ett sådant initiativ är digiSTÄMMAN - en digital musikfestival för och av folkmusiker arrangerad av Studieförbundet Bilda. Under de närmaste veckorna kommer Studieförbundet Bilda att livesända ett stort antal konserter och låtworkshops med frilansande folkmusiker som på olika sätt är drabbade av pandemin. Läs mer på Bildas hemsida: www.bilda.nu/verksamhet/digistamman.

Ta hand om er själva och varandra!

Av Elsa Reimerson - 2020-03-26

Senaste nyhetsinläggen