Umefolk söker producent!

Umeå Folkmusikförening söker en producent för Umefolk 2020. Arvid Staaf, som var en av producenterna för Umefolk 2019, kommer att fortsätta men behöver en ny kollega.

Producenterna för Umefolk ansvarar för det konstnärliga och praktiska planerandet och genomförandet av Umefolk 2020. Till producenternas ansvarsområden hör:

• Bokning av artister och planering av program
  • Planering och utförande av Umefolks praktiska genomförande
  • Ekonomisk planering och styrning, inklusive budgetarbete och budgetuppföljning
  • Marknadsföring
  • Dokumentation och utvärdering av Umefolks planering och genomförande

Arbetet utförs på uppdrag av, och med stöd från, styrelsen för Umeå Folkmusikförening. Vi har också ett nära samarbete med Studieförbundet Bilda, som ger oss stöd i bland annat ekonomihantering och marknadsföring för Umefolk.

Vi söker en driven person som vill förvalta och utveckla Umefolk som folk- och världskulturfestival. Förankring i genren, erfarenhet av att leda liknande arrangemang eller särskild kompetens inom t ex projektledning, kulturproduktion eller marknadsföring är sådant som kan vara särskilt meriterade. Arbetet kräver att du är självgående och har förmåga att ta egna initiativ. Du kommer att kommunicera med många olika personer och grupper (t ex samarbetspartners, artister, volontärer och tekniker, besökare och press), både skriftligt och muntligt. Du kommer att jobba både strategiskt och operativt, praktiskt och kreativt, planerande och problemlösande. De två producenterna fördelar själva arbetet mellan sig och har stor frihet att själva styra över sitt arbete och sin tid. Du behöver därmed också kunna sätta gränser, prioritera och kommunicera med din kollega och med styrelsen kring arbetsbelastning och behov av stöd.

Tjänsten omfattar 50% av heltid i 6 månader, oktober 2019-mars 2020, eller motsvarande efter överenskommelse.

Ansökan med CV och personligt brev skickas till rekrytering@umefolk.com senast den 31 juli 2019. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Sprid gärna denna annons i dina nätverk!

Av Elsa Reimerson - 2019-07-08

Senaste nyhetsinläggen