Danskväll med Trallning

12 Oktober Landscape untitled

Den 12 oktober bjuds det på en kväll med trall, sång och spel till dans på Umeå Folkets Hus. Vi kommer att få höra Sigrid Gregersdotter Turesson sjunga och tralla samt duon Nubia spela. Det kommer även vara öppen spellista för alla som vill musicera.

Välkomna!

SIGRID
Sigrid Gregersdotter Turesson har vuxit upp med folkmusiken och ägnar sig främst åt vissång, trall samt sång- och danslekar. Sigrid är både utövade artist och utbildad musiklärare.
Under kvällen trallar hon till dans med sina favoritpolskor, en och annan schottis och kan kanske inte hålla sig från att sjunga någon dråplig firarvisa…

NUBIA
Dans, musik, drömmar, moln, det är vad Nubia står för. Med rötter i Nederländerna och skandinaviska influenser spelar denna duo egna skrivna låtar att dansa till eller drömma sig bort till medan du lyssnar. Det blir en kombination av svenska folkdanser och danser från kontinenten (så kallad balfolk). Nubia består av Kris van 't Klooster på mandolin och Tim Hofmeester på gitarr.
Webbsida: https://www.facebook.com/nubiafolk/

MIKLAGÅRD UMEÅ FOLKETS HUS
Start: kl. 19.00
Inträde:
Ordinarie: 150 kr
Medlemmar: 100 kr - Det går bra att bli medlem i föreningen på plats.
Biljetter säljs vid dörren.

I samarbete med Bilda Nord.

[ENGLISH]
An evening with music and dance

On October 12, an evening with folk singing and music for dance will be held at Umeå Folkets Hus. We will hear Sigrid Turesson sing and the duo Nubia play. There will be an open participation for anyone who wants to dance or play.
Welcome!

Sigrid Gregersdotter Turesson has grown up with folk music and mainly devotes herself to traditional folk singing and song and dance games. Sigrid is both a practicing artist and a trained music teacher.
During the evening, she sings her favorite polskor, the occasional schottis and perhaps can't stop herself from singing some uproarious celebration song.

Dance, music, dreams, clouds, that's what Nubia stands for. With roots in the Netherlands and Scandinavian influences, this duo play self-written songs for dancing or dreaming away to while listening. It will be a combination of Swedish folk dances and dances from the continent (so-called balfolk). Nubia consists of Kris van 't Klooster on mandolin and Tim Hofmeester on guitar.
Web page: https://www.facebook.com/nubiafolk/

MIKLAGÅRD UMEÅ FOLKETS HUS
Concert start: kl. 19.00
Fee:
Normal: 150 kr
Member: 100 kr - It is possible to become a member at the door.
Tickets are sold at the door.