NiOKi Beats på Ordenshuset

27 Januari Landscape nioki beats

UFF presenterar: NiOKi Beats! Denna originella duo presenterar sin ljudmålande musik med jojk,  afrobeats, samiska trummor och slagverk från hela världen. På scen framför de sin röst- och rytmkonst i en färgsprakande och medryckande akt. För er att lyssna, se och dansa till!

NiOKi Beats består av Nina Nordvall Vahlberg och Kristina Aspeqvist. Nina Nordvall Vahlberg är en samisk artist som jojkar, spelar dragspel och har sin bas i Jokkmokk. Kompositör till teater- och dansföreställningar och i egna band. Nina har bland annat gett ut albumen: Jodasan/På min väg, Spår av Jojk, Dåbddu vuohkasin och Nordvalls-Jojkens album Tjuodjal. Kristina Aspeqvist bär den traditionella kunskapen om många trumtraditioner hon lärt direkt av mäster-trumslagare i Ghana, Togo, Burkina Faso, Mali, Senegal, Guinea, och Tanzania. Kristina driver studio och trumaffär i Bagarmossen och leder/komponerar musik för bl.a. Stockholm Vodou Orchestra.

Derad nya album med NiOKi Beats, Tjáhtje ja dållå: https://open.spotify.com/artist/16Hll8zHaB3G2gQ6mCc0vR

Dörrarna öppnas kl. 18.30.
Konsert start: kl. 19.00
Inträde:
Ordinarie: 100 kr
Medlemmar: 50 kr
Reducerat pris (student/pensionär/arbetslös eller liknande): 50 kr
Årsmötesdeltagare: GRATIS
Det går bra att bli medlem i föreningen på plats.

Foto: Maria Skeppström

I samarbete med Bilda Nord.

[ENGLISH]

Umeå Folkmusikförening invites you to a dance evening with the music duo NiOKi Beats! This original duo's music release Tjáhtje ja dållå stems from sámi yoik and west african rythms and is going on tour in 2024. On the stage you'll experience yoik, goabdes/sámi drumming and a variety of west african percussion instruments live in exciting costumes, in a sea of electronic sounds and heavy beats.

Tjáhtje ja dållå - water and fire. Two forces meet. We beat the drum for humanity and the environment. We yoik and beat to the historical ceremonies of the earth.

About the duo:
Kristina Aspeqvist is a musician and composer for several bands, for example Stockholm Vodou Orchestra as a project leader and writer of all the music. She runs a store for drums and hosts workshops in rhythm in her studio in Bagarmossen, Stockholm. Kristina has many years of experience in researching Ghanaian traditional religions, accompanied by dance, music and ceremonies that has inspired her creative processes.
Nina Nordvall Vahlberg is a musician, composer and teacher with a base in Jokkmokk. They have written music for productions such as: 'Jodasan', 'Spår av Jojk', 'Dåbddu vuohkasin' and 'Tjuodjal' by Nordvalls jojken. They have also composed the music for the dance performance 'of itself : in itself' by Humans & Soil, and in the theatre performance 'Lifsens Rot' writing manuscript, music and directing the theatre play 'Mordet i Saskamjaure'.

Doors open: 18.30
Concert start: 19.00
Entry: 150 kr
Members: 100 kr
Discount for student/65+/unemployed/etc: 100 kr
Annual meeting attendee: FREE
It is possible to become a member at the venue.