Northern Resonance i Korskyrkan

23 Oktober 2021 Landscape northern resonance 50

Umeå Folkmusikförening presenterar: Northern Resonance!

Med resonanssträngarna som den gemensamma nämnaren skapas en ljudbild som fritt rör sig mellan subtila detaljer och storslagna klanger.

Northern Resonances mål är att skapa en plattform där de möter publiken och ger människor chansen att bevittna ett drivet samspel och lyssna till storslagna kompositioner.

I strävan efter det innersta uttrycket kombineras de unika egenskaperna av viola d’amoren, hardangerfelan och nyckelharpan. Northern Resonance är mötet där instrumentens potential och traditionernas gränser utmanas för att bryta ny musikalisk mark.

Northern Resonance består av de tre väletablerade musikerna Anna Ekborg, Jerker Hans-Ers och Petrus Dillner. Deras olika bakgrunder inom folkmusiken resulterar i briljerande kompositioner som på ett medryckande sätt fångar lyssnarens fulla fokus.

Inträde: 120 kr (80 kr för medlemmar)

Dörrarna öppnas kl. 18.45

Speltiden: 19.00-20.00.

Vi ber alla att fortsätta hålla avstånd och stanna hemma vid symptom. Kom gärna i tid så att vi minskar trängsel vid dörren!