AXVY - Konsert och danskväll

9 November 2019 Landscape axvy

Välkommen till Umeå folkmusikförenings konsert- och danskväll på Kafé Station!

Kvällens konsert: AXVY

AXVY är en sällan skådad kombination av instrument som möjliggör för ett brett utforskande av den skandinaviska folkmusiken. Grunden i musiken består av starka melodier som har en koppling till var och en av de tre musikernas fem instrument- cittern, 12-strängad gitarr, slagverk, 5-strängad fiol och hardangerfela.

AXVY består av de tre musikerna Mårten Hillbom, Jerker Hans-Ers och Albin Broberg. Tillsammans skapar de ett detaljerat landskap i många lager som speglar de blånande bergen och dess vattendrag som slingrar sig igenom de djupa skogarna.

19:00-20:00 Konsert
20:00-21:00 Dansutlärning (nybörjare extra välkomna!) samt låtstuga med AXVY
21:00-23:00 Spel till dans med öppen spellista

Gratis inträde till dig som hjälper till inför konserten, kom 18.30.

Musiker som spelar till dans får gratis inträde och fikabiljetter. Skriv upp dig i förväg genom att mejla simon.staahl88@gmail.com.

ENTRÉ
120 kr ordinarie / 80 kr medlem
Betalas med swish eller kontant i dörren.

TILLGÄNGLIGHET
För information om tillgänglighet i lokalen, se http://umeafolkmusik.se/tillganglighet.

INFORMATION IN ENGLISH

19:00-20:00 Concert with AXVY
20:00-21:00 Learn how to dance a traditional swedish folk dance (beginners warmly welcome!) or play songs with AXVY
21:00-23:00 Folkdance (polska, schottis and waltz and more)

Tickets are sold at the door. 120 kr for non-members/ 80 kr for members in Umeå folkmusikförening.