Folkdanskväll på Ordenshuset

21 September 2019 Landscape ufu4

Unga folkdansare Umeå bjuder in till folkdanskväll på Ordenshuset! Kvällen inleds med Tradpunkt som spelar till dans kl. 19. Därefter är det dans till öppen spellista.

Tradpunkt har spelat på en mängd spelmansstämmor, folkmusikfestivaler och till dans både i Sverige och utomlands med ett självklart och lekfullt samspel. Trion har öppnat en skattkista av polskor, valser och visor från Mörkö i Södermanland, men framför även egenkomponerad musik. Gruppens musik beskrivs som vacker, enkel och målande, i olika färger – med grön, blå, brun, vit, grön. Att dansa till – inombords eller i full fart! Under våren 2019 har Tradpunkt släppt en dansskiva!

Medverkande:
Sunniva Abelli – nyckelharpa, sång
Madliene Ahlström Eriksson – fiol, nyckelharpa
Caroline Eriksson – fiol, nyckelharpa

Tid och plats
Lördag 21 september kl. 19:00-22:00
Sveasalen, Ordenshuset (ingång på baksidan, upp för trappan)

Biljetter
Köps på plats, kontant eller Swish
Medlemmar i Umeå Folkmusikförening: 40 kr
Ordinarie: 60 kr

För information om tillgänglighet i lokalen, se http://umeafolkmusik.se/tillganglighet.

Billigt, supergott fika! Gratis för musiker som spelar till dans.

Vi uppmuntrar alla folkmusiker att ta med era instrument! Hör av er till kvällens arrangörer för att skriva upp er på spellistan i förväg: alva1marander@gmail.com.

Unga folkdansare Umeå, Umeå Folkmusikförening och Studieförbundet Bilda