Tjära människa + WAO på Sagateatern

2 December 2015

Tusenkonstnären, poeten och vissångaren Vilho Ollikainen levde, sjöng, tyckte, kände och tänkte om existensen, kärleken och mörkret. Om naturen och människan och barnet i oss, om politik, maktspel och världens gång.

Vilho Ollikainen efterlämnade en skatt av texter och visor när han lämnade det jordiska. I Tjära människa, som får sin premiär i Umeå, tolkas hans texter och musik fritt av folkmusikern Jan Johansson, från bland andra grupperna JORD, Pajala och Tatawin.

Välkommen till en magisk kväll! Efter föreställningen bjuds det på en bonuskonsert med sju urstyva musiker från norr.

Medverkande Jan Johansson,
Bonuskonsert Göran Eriksson, Markus Falck, Arto Järvelä, Mirja Palo, Rolf Digervall, Jan Johansson och   Susanne Rantatalo

Sagateatern onsdag 2 december klockan 19

Biljetter på Biljettcentrum