Bass and friends 2,5

29 November 2014

Oftast när man går för att lyssna på en konsert, är det en artist, en grupp eller en genre man får lyssna på. Men det som är annorlunda med den här konserten är att den innehåller folkmusik, rock, swing, jazz, soul, visor och jojk med några Umeås bästa artister inom respektive genre. Det blir ett möte mellan professionella musiker och amatörer. Konserten ska visa upp en stor del av Umeås aktiva musikliv. Det är en kollektiv föreställning, med plats för alla som vill göra solonummer. Sammanlagt är det cirka 20 låtar som ska framföras, var och en med sin egen sättning. Basisten Svante Lindroth spelar med alla.

Konserten heter denna gång Bass & Friends 2,5. Välkommen!

Medverkande:

Ulf Sundquist

Biljetter

Pris: 180 kr vuxen

150 kr medlemmar i Folkmusikföreningen, studerande och ungdomar under 16 år .

Lördag 29 november kl 19.00

Umeå Folkets Hus, Studion

Konserten är ett samarbete med bland andra Umeå folkmusikförening, studieförbundet Bilda och Umeå folkets hus.