Bass and Friends på Norrlandsoperan

29 November 2013

För andra gången sätter basisten Svante Lindroth ihop konserten Bass & Friends. Denna gång samlas 21 musiker i olika konstellationer för att framföra ett varierat program, alltifrån polskor till soul.

Idén fick Svante efter att i många år spelat med ett otal olika konstellationer och musikstilar. Vanligtvis spelar basisten de låtar som ensemblen bestämt, oftast med ett framförande i en och samma genre. Därför är det nu dags att basisten får styra: Bestämma vilka låtar som ska spelas, vilka musiker som ska vara med, och – framför allt – själv spela bas till samtliga låtar!

I den första konserten 2009 valde Svante bland musiker han tidigare spelat med. I denna konsertversion har han i stället valt bland musiker han länge velat spelat med, men inte gjort. Det är en imponerande uppsättning musiker:

Sånggruppen Kraja

Barn&ungdom 80 kr

Medlem Umeå Folkmusikförening 100 kr

I samarbete med Norrlandsoperan och Studieförbundet Bilda

Biljetter: http://www.ticnet.se/event/svante-lindroth-bass--friends-biljetter/288091