Kolonien i Ersboda folkets hus

25 November 2022 Landscape kolonien by olof grind 1

Umeå Folkmusikförening presenterar: Kolonien! Det kommer bli en kväll fylld med dans och musik på Ersboda Folkets hus.

Kolonien har med den svenska folkmusiken som grund ständigt brutit ny mark. Under en turné på Zanzibar fann bandet den karaktäristiska ljudbild som de successivt gjort till sin. Kolonien är ett familjeband som vuxit upp tillsammans, och består av bröderna Arvid och Erik Rask samt kusinen Anna Möller och Mischa Grind.

Och så ska det bli dans också. Efter konserten har man möjlighet till att dansa och att spela till dans! Broparkens Spelmadammer ledar in kvällen och sen är spellistan öppen till alla! Hör av dig om du också vill spela.

Inträde: 120 kr (80 kr för medlemmar)
Dörren öppnar: kl 18.30
Konsert: kl 19.00-20.15
Därefter blir det dans!

Det finns möjlighet att köpa fika på plats.

[English]
There will be a concert and dance night in Ersboda folketshus. The band Kolonien is a Swedish folkband that is constantly evolving and breaking new ground.
After the concert the dance evening will be kicked off by Broparkens Spelmadammer. After that you can register if you want to play for dance!

Cost: 120 kr (80 kr for members)
Doors open: 18.30
Concert: 19.00-20.15
And then there will be dancing!

Arrangör:
Umeå Folkmusikförening i samarbete med Studieförbundet Bilda.