Sjungarefolk

30 - 31 Juli Landscape 20200808 g15a3927 1

Efter succéen från 2020, samarbetar Umeå folkmusikförening i år med Sjungaregården och bjuder för andra året in till två dagar fyllda med musik, spel, dans och workshops på Sjungaregården kulturcentrum – en västerbottengård med anor från 1800-talet. Med den vackra Umeälven i bakgrunden bjuds vi på en natur- och kulturupplevelse i världsklass där festivalen avslutas med kulning längst älven.

I programmet finns redan, bland mycket annat, välkända namn som Triakel, Ranarim och Lyy.

Vi är glada över ett samarbete tillsammans med Sjungarfolk där vi kan erbjuda våra medlemmar rabatt på biljettpriset: 20% rabatt på lördagsbiljett alternativt 13% rabatt för en tvådagarsbiljett. Kolla i din senaste nyhetsbrev för rabattkoden som ni ska använda vid bokning.

Mer info och bokning finns på Sjungaregårdens hemsida, via länken.