Breda Gatan

26 September 2020 Landscape if breda gatan redigerade 181318 no 9 ola flyttad

Breda Gatan

I maj 2019 klev ett nytt band med ”gamla” folkmusiker ut i dagsljuset. Då släpptes Breda gatans första album. Kvartetten består av fyra starka personligheter med stor utstrålning, som har slagit sig samman för att framföra visor med humor, svårmod och berättelsen i fokus.

Bakom namnet hittar vi folksångerskorna Emma Härdelin och Johanna Bölja Hertzberg, fiolspelmannen Kjell-Erik Eriksson och Ola Hertzberg på nyckelharpor, så räkna med underskön sång och tätt samspel.

Medverkande

Ola Hertzberg, Nyckelharpor
Spelar även med Västanå Orchestra, Outhouse Allstars och tidigare med Nyckelharporkestern.

Kjell-Erik Eriksson, Fiol
Spelar även med Triakel, Bo Lyckligs Gammeldansorkester och Hoven Droven.

Emma Härdelin, Sång
Spelar även med Triakel, Garmarna och String Sisters.

Johanna Bölja Hertzberg, Sång
Spelar även med Rallarnas Visor, Kapten Bölja och tidigare med Ranarim.

► TID OCH PLATS

Lördag 26 september kl. 20:00
Korskyrkan, Sveagatan 10A, Umeå (länk till karta på Google Maps)

OBS! Om du har lusläst Rajden noterar du att klockslag och plats har ändrats - det är detta som gäller!

► ENTRÉ

Ordinarie: 120 kr
Medlem*: 80 kr

* Reducerat pris gäller även för studenter, pensionärer, arbetslösa, sjukskrivna och andra som behöver det.

Förköp

Till detta arrangemang kommer max 50 personer att släppas in som publik. Vi vill väldigt gärna att du bokar och betalar din biljett i förväg. På så vis kan vi hålla koll på om vi närmar oss publiktaket och minska de fysiska kontakterna i samband med biljettförsäljning.

Biljettbokning görs via detta formulär.

Betalning via Swish 12 33 61 59 94 senast kl. 12:00 på konsertdagen eller via bankgiro 376-7480 senast 2 bankdagar före konsertdagen.

Biljetter kan avbokas med full återbetalning fram till kl. 12:00 på konsertdagen. För att avboka, skicka ett mail till kassor@umeafolkmusik.se och ange i vilket namn bokningen gjordes, vilken konsert det gäller, hur många biljetter det är fråga om och till vilket konto du önskar få återbetalningen.

Om det finns biljetter kvar säljs de i entrén på plats (Swish eller kontanter). Kom i god tid för att undvika köbildning och trängsel!

► TILLGÄNGLIGHET

• Hiss finns, tillgänglighetsanpassat till alla utrymmen.
  • Hörslinga finns.
  • Rullstolsplatser finns längst fram och längst bak i konsertlokalen.
  • WC anpassat för rullstolsburna finns.
  • Kommunala parkeringsplatser finns direkt anslutning till lokalen samt ett flertal i dess omedelbara närhet.

► CORONA & COVID-19

Vi gör allt vi kan för att du ska få ett tryggt konsertbesök, och följer alltid aktuella regler och rekommendationer.

• Vi släpper in max 50 personer som publik till konserten. Lokalen rymmer i vanliga fall ca. 280 personer, så vi bedömer att det finns goda möjligheter att hålla rekommenderat avstånd.
  • Vi rekommenderar att du bokar och betalar biljett i förväg - se ovan.
  • Vi kommer att öppna insläppet ca. 30 minuter före konsertens start.
Tänk på att:
  • Stanna hemma vid minsta förkylningssymptom
  • Hålla avstånd till andra - minst motsvarande en fiolspelare med yvig stråkföring
  • Om du måste hosta eller nysa, gör det i armvecket
  • Vara noggrann med handhygienen, tvätta händerna ofta med tvål och vatten och i minst motsvarande ett par hamboturer

Arrangörer: Umeå Folkmusikförening i samarbete med Studieförbundet Bilda

Fotograf: Ida Frid