Kraja - Isen sjunger

17 December 2019 Landscape kraja

Fly vinterkylan för en stund och möt julen till Krajas skimrande harmonier och vackra stämmor. Fjolårets konsert fyllde Idun och nu är det dags igen för Umeågruppens magiskt gnistrande Isen sjunger – en vokal julkonsert i två akter.

Kraja har trollbundit publik och recensenter med sina skira arrangemang och glasklara röster. Med unik samstämmighet och precision smälter fyra individuella röster samman till en unison enhet. Kraja har skapat ett eget musikaliskt universum, meditativt, gripande och poetiskt. Efter flitigt turnerande i Sverige, Japan, Tyskland såväl som i många andra europeiska länder, fem album, samarbeten med symfoniorkester och en grammisnominering i bagaget har Kraja blivit stilbildande och ett av de mest framgångsrika svenska folkmusikbanden på den internationella musikscenen.

Julen 2019 innebär 19-årsjubileum för Kraja och detta firas med julturné. 2016 släpptes vinterskivan Isen sjunger, varpå Krajas uppskattade julkonserter kommit som en naturlig följd. Skivans tema jul och vinter rymmer egenskrivet material såväl som traditionella folkliga vintervisor samt några av våra mest välkända julsånger, här iklädda Krajas säregna harmonier och klanger som fängslat lyssnare både när och fjärran.

TID OCH PLATS
Tisdag 17 december kl. 19:00
Idun, Umeå Folkets Hus

Konsertens längd är ca 1 h 35 min inklusive paus

BILJETTER
Säljs via Biljettcentrum.

Ordinarie 290 kr
Medlem/scenpass 250 kr
Student 250 kr
Ungdom 145 kr

TILLGÄNGLIGHET
För information om tillgänglighet i lokalen, se Biljettcentrums hemsida eller kontakta Biljettcentrum (e-post: boka@biljettcentrum.com, tel: 090-133180).

ARRANGÖRER
Umeå Teaterförening, Kraja, Umeå Folkmusikförening och Studieförbundet Bilda