Lunch-/middagsteater: Fröken

25 - 26 November Landscape fr%c3%b6ken

Västanå Teater presenterar Fröken med Magdalena Eriksson och Alva Granström, två unga folkmusiker som tagit upp berättandet som levande och självklar del i sitt musicerande konstnärskap.

I sin roman "Hjortronlandet" berättar Sara Lidman om tre slag av vägfarande som då och då gästar den norrländska lilla byn Ön för ett dygn. Det är lodarna, nasarna och resandefolket. Den som oftast kommer är Fröken, eller Strömberg som han egentligen heter. En omanlig, svassande fågel som byns befolkning drev skoningslöst med. Fröken är en levnadskonstnär, en konstnärsfigur med flera talanger, men han bär på en mörk historia.

Teater + varmrätt, sallad, bröd, kaffe och chokladbit.

Tid och plats
25 november kl 12.00, lunchservering kl 11.20
25 november kl 18.00, middagsservering kl 17.20 (Baren är öppen)
26 november 12.00, lunchservering kl 11.20

Studion, Umeå Folkets Hus

Längd: ca 1 timme (utan paus).
Dörrarna öppnar 1 timme före show.

Biljetter
Bokas via Biljettcentrum (länk).
Ordinarie pris: 250 kr
Medlemmar i Umeå Folkmusikförening: 230 kr

Ange om du vill ha särskild kost vid boknings-/köptillfället.
Hörhjälpmedel finns.

Tillgänglighet
För information om tillgänglighet i lokalen, se http://umeafolkmusik.se/tillganglighet.

Arrangörer
Västerbottensteatern, Umeå Teaterförening, Umeå Folkets Hus och ABF i samarbete med Umeå Folkmusikförening