Lena Jonsson Trio

15 Februari 2019 Landscape lenajonssontrio

Lena Jonsson är en av folkmusiksveriges starkast lysande stjärnor. När hon kommer till Norrlandsoperan med sin trio blir det en konsert fylld med humor, inlevelse och folkmusik i världsklass.

Lena Jonsson Trio bjuder bland annat på musik från debutskivan PLACES, en musikalisk resedagbok där man genom Lenas fantasifulla kompositioner bjuds på en fartfylld med samtidigt eftertänksam upplevelse. Skivan är nominerad till en Grammis för Årets folkmusik 2019.

Lena Jonsson, Kristoffer ”Krydda” Sundström (bas), och Erik Ronström (gitarr) rör sig elegant mellan olika musikstilar och bjuder på en konsert med både humor, inlevelse, utstrålning, briljans och folkmusik i världsklass.

Direkt efter konserten blir det traddans.

Tid och plats
Fredag 15 februari kl. 19:00, Black Box, Norrlandsoperan

Priser
Ordinarie: 200 kr
Pensionär: 140 kr
Student/ ung vuxen 19-26 år: 140 kr
Barn/ ungdom 3-18 år: 60 kr
Medlem Umeå Folkmusikförening: 140 kr

Biljetter
Bokas via Norrlandsoperan (länk öppnas i ny flik)

För information om tillgänglighet i lokalen, se Norrlandsoperans hemsida (länk öppnas i ny flik).

Arrangör: Umeå Folkmusikförening, Norrlandsoperan och Bilda