Kraja: Isen Sjunger - en vokal julkonsert i två akter

18 December 2018 Landscape kraja snurr webb

Underbara Kraja bjuder på en helkväll med välkända julklassiker och äldre folkliga julsånger blandat med egenskrivna vintersånger. Materialet framförs a capella i gruppens speciella fyrstämmiga arrangemang som trollbundit publik när och fjärran.

Kraja har sjungit tillsammans i 17 år, blivit Grammisnominerade och turnerat flitigt i Sverige, Japan och Tyskland såväl som i många andra europeiska länder. 2016 släpptes vinterskivan Isen sjunger, varpå Krajas uppskattade julkonserter kommit som en naturlig följd. Det var knökfullt på Väven i fjol. Då innehöll julkonserten en akt. Denna gång väntar två glittrande set på Idun.

Tid och plats
Tisdag 18 december kl. 19:00, Idun, Umeå Folkets Hus
Längd: 2 * 35 min, 20 min paus

Ordinarie: 260 kr
Scenpass: 220 kr
Medlem Folkmusikföreningen: 220 kr
Medlem Humlan: 220 kr
Studerande/Ungdom: 220 kr

Biljetter
Bokas via Biljettcentrum (länk öppnas i ny flik)

För information om tillgänglighet i lokalen, se http://umeafolkmusik.se/tillganglighet (länk öppnas i ny flik) eller Folkets Hus hemsida (länk öppnas i ny flik).

Arrangör: Umeå Teaterförening, Kraja, Bilda, Umeå Folkmusikförening, Humlan