Isen sjunger - Julkonsert med Kraja

17 December 2017 Landscape kraja 55961

(Bild: Andreas Nilsson)

Fly vinterkylan för en stund och möt julen till Krajas skimrande harmonier och läckra stämmor. Efter förra årets utsålda releasekonsert gästar kvartetten återigen hemstaden med sångerna från succéskivan, den magiskt glittrande pärlan Isen sjunger.

Kraja har trollbundit såväl folkmusikpubliken som kritiker med sina skira arrangemang och glasklara röster och sätter nu stämningsfull ton på decembermörkret. Här varvas några av våra mest kända julsånger och traditionella vintervisor med nyskrivet material på ett imponerande stilsäkert sätt.

Tack vare Krajas säregna harmonier och tätt sammanflätade stämmor har vokalgruppen blivit stilbildande inom sin genre. I dag räknas de till ett av Sveriges mest framgångsrika band på den internationella folkscenen. Den Umeåbaserade kvartetten har släppt fem skivor, gjort flera hyllade turnéer och nominerats till en grammis.

Kraja är:

Linnea Nilsson