Nordic - konsert på Norrlandsoperan

4 December 2015

Folkmusiktrio hjärta symfoniorkester är lika med sant. Samspelt folkekvilibrism surfar på en våg av symfoniskt sväng när trion Nordic, gör gemensam sak med NorrlandsOperans Symfoniorkester.

Nordic är det svängigaste som går att hitta på en skandinavisk folkmusikscen. Magnus Zetterlund på mandolin,  Anders Löfberg på cello och västerbottningen Erik Rydvall på nyckelharpa skapar tillsammans ett helt eget sound med rum för berättande melodier och utmanande rytmer.  I år firar trion 10 år av smittande spelglädje. Årets höjdpunkt är en stor konsert tillsammans med NorrlandsOperans Symfoniorkester.

Fredag 4 december klockan 19, konsertsalen Norrlandsoperan

Kvällen är ett samarbete mellan Folkmusikföreningen och Norrlandsoperan.

Kl 18.30 (innan konserten) blir det uppträdande i Baren av Folkmusikkören.

Direkt efter konserten (ca kl 20.20) blir det traddans i B-salen till musikanter ur Umeå folkmusikliv. Dessutom prova-på-dans för nybörjare med instruktörer från Umeå Folkmusikförening. Danskvällen beräknas pågå till kl 23.00.

Pris:

Ordinarie 250

Student 160

Ungdom 60

Pensionär 200

Medlem i Umeå Folkmusikförening 135

Biljetter: Norrlandsoperan

Ett samarbete mellan Norrlandsoperan och Umeå Folkmusikförening.