Lucas Stark - Strejk i paradiset

11 November 2015

Joe Hills musikaliska arv har haft en stor betydelse för den amerikanska låtskrivartraditionen och har inspirerat musiker som Bob Dylan, John Lennon, Joan Baez och Bruce Springsteen.

Nu bjuder Lucas Stark med orkester på sin tolkning av sångskatten. – Jag tyckte att det var dags att ta ett helhetsgrepp på Joe Hill och att det fanns mer att göra av hans sånger. De flesta tolkningarna brukar ju vara nakna, med bara sång och gitarr, men nu har jag och musikerna gjort nya arrangemang i olika stilar som blues, country, jazz och vals, berättar Lucas Stark.

Producent Lukas Stark m.fl.
Medverkande Lucas Stark, Daniel Wejdin, Bernt Andersson, Mårten Magnefors, Peter Gran och Marcus Svensson

Sagateatern

Onsdag 11 november kl 19

Pris:

Ordinarie: 180 kr

Scenpass/medlem: 140 kr

Student: 160 kr

Ungdom: 90 kr

Biljetter

Arrangör  Umeå Folkmusikförening i samarbete med Visum, ABF,och Umeå Teaterförening