Limbohofvet - konsert, workshop och dans

10 April 2015

Limbohofvet består av tre fiolspelerskor som med dunder och brak tar för sig av den svenska folkmusiken

Under en tvättstuga i Fruängen utanför Stockholm tog denna magnifika trio sina första toner tillsammans och under en efterkommande gemensam tid på Kungliga musikhögskolan började Limbohofvet att få sin form och sin stil. Sedan har samspelet bara växt sig starkare och repertoaren fyllts på med musik i äkta Limbohofvsanda.

Låtar från Hälsingland och Medelpad varvas egenkomponerade hits.
Tillsammans jobbar trion fram arrangemang som ger uttryck för jämmer och elände, vårbäckens sprittande glädje och allt däremellan.
Starkt, rörligt, finurligt och roligt – tre fioler som fullkomligt glöder av energi.
Detta är folkmusik när den får leka, hoppa, spritta, krumbukta, gråta och skratta. Folkmusik när den är i sitt esse. Detta är folkmusik i tiden, här och nu.

Limbohofvet är Lena Jonsson, Johanna Karlsson, Emma Ahlberg

Välkommen till en kväll med konsert och workshops i spel, dans och visa. Traddans kvällens sista timmar som vanligt.
Plats: Kafé Station kl 19:00

Entré: 80 kr medlem/120 kr ej medlem