Den Flygande Bokrullen och Mullin Mallin Band

21 Mars 2015

Den Flygande Bokrullen, Sveriges galnaste klezmerband har uppträtt på internationella klezmerfestivaler i Wien, Warzawa och Tyskland, invigt utställningar, lurat skinheads att dansa klezmer och bokstavligen spelat brallorna av danspubliken.

Dj suvi måste upplevas. Hon har beskrivits som en jukebox i lyxförpackning elförsörjd av ett personligt vindkraftverk.

Kvällens partyfixare är Mullin Mallin och Svensk Peppar, två band som blivit ett och kallar sig Mullin Mallin Band. Deras musik har en spännvidd från Balkan till Sápmi.

Folkets bio kommer att köra en Ballkanfilmfestival samma helg som Balkanpartyt. De kommer arrangera ett "mingel" inför lördagens filmvisning kl. 15 och bjuda på lite Balkaninspirerad mat och då kommer Mullin Mallin att höja festivalstämningen med musik i foajén.

Lördag 21 mars

Studion Umeå FH

Insläpp 19:00

Biljetter:

Biljettcentrum och Ticnet

OBS! Åldersgräns 18 år

Arr: Mullin Mallin Band i samarbete med Umeå Folkmusikförening, Studieförbundet Bilda och Umeå Teaterförening